E-mailadres instellen in Outlook voor Mac

Table of Contents

  1. Account toevoegen

Met Microsofts’ Office voor Mac kun je gebruikmaken van Microsoft Outlook om jouw e-mail, agenda en contactpersonen te beheren. Op deze pagina leggen wij uit hoe je Outlook instelt om jouw email op te halen bij Site Hosting.

Wanneer je Outlook voor Mac voor het eerst opent, word je begroet met het openingsscherm. Mocht je al eerder gebruik hebben gemaakt van Outlook, dan kun je via de menubalk kiezen voor ‘Outlook’ > ‘Voorkeuren’. Hier kies je voor ‘Accounts’.

Account toevoegen #

  • Kies voor het plusteken (‘Account toevoegen’).
  • Vul het e-mailadres in dat je wilt instellen.
  • Kies voor ‘Niet Exchange?’.
  • Kies voor IMAP/POP. Je e-mailadres en gebruikersnaam worden nu automatisch ingevuld.
  • Vul bij ‘Wachtwoord’ je e-mailwachtwoord in.
  • Stel voor de (inkomende) IMAP-server en (uitgaande) SMTP-server ‘mail.sitehosting.nl’ in
  • Controleer of er als poortnummers 993 (inkomende server) en 587 (uitgaande server) is ingevuld.
  • Vink ‘SSL gebruiken om een verbinding te maken’ aan.
  • Klik op ‘Account toevoegen’.

Klaar! Jouw e-mail is nu ingesteld.